آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های هفته پژوهش و فناوری و اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان


🟢 دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان گلستان در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری:توجه به علم و پژوهش لازمه توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی کشور

🔹آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان، سه‌شنبه، چهاردهم آذرماه و با حضور دکتر شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان گلستان و دکتر حاجی‌گلدی کر، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

🔸رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان گلستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پرداختن به علم و پژوهش گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری علم و پژوهش پیشران و زیرساخت پیشرفت کشور است.

🔹دکتر شتایی توجه به علم و پژوهش را لازمه توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی کشور بیان کرد.

🔸وی با اشاره به آیین نامه ارسالی از سوی وزارت علوم در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته پژوهش و فناوری، از افزایش کارگروه‌ها نسبت به سال گذشته از سه کارگروه به ۱۰ کارگروه خبر داد.

🔹دکتر شتایی افزود: در طول هفته پژوهش کارگاه‌های آموزشی، نشست‌‌ها و سخنرانی‌های علمی متعددی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برگزار شده است و این برنامه‌ها تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

🔸دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان گلستان گفت: در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ۶۰ نشست، سخنرانی و کارگاه علمی و پژوهشی در سطح استانی، ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی شده و در حال برگزاری است.

✳️ معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری گلستان در اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان: هفته پژوهش و فناوری فرصتی برای ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در کشور

🔹معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان در این آیین ضمن قدردانی از همه متولیان برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان گلستان گفت: هفته پژوهش و فناوری فرصتی برای ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در کشور محسوب می‌شود.

🔸دکتر حاجی ‌گلدی کر بر نقش پژوهش و فناوری در جهت پیشرفت و توسعه استان و کشور تأکید کرد و افزود: در استان گلستان ۴۰ چالش اساسی شناسایی شده و نیاز است تا پژوهشگران، مسیر پژوهش‌ها و تحقیقات خود را در جهت رفع این چالش‌ها ترسیم کنند.

🔹وی تعریف برنامه استراتژیک برای توسعه استان را ضروری دانست و گفت: جامعه دانشگاهیان استان باید بر اساس سند هفتم توسعه و در راستای حل چالش‌های استان و تحقق سند آمایش سرزمینی استان گلستان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی خود اقدام موثری داشته باشند.

🔸معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان تصریح کرد: در استان گلستان ۳۱ سند بخشی و چشم‌انداز توسعه برای استان طراحی شده و در آن ماموریت‌ها و راهبردهای اساسی تحول تعریف شده است.

🔹حاجی گلدی کر در پایان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از جمعیت استان گلستان، کشاورز هستند، بر نقش آفرینی هرچه بیشتر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با توجه به تخصصی بودن آن در حل مشکلات کشاورزان تأکید کرد.





 تاریخ ارسال خبر :   19 آذر 1402 - 10:46
 تعداد بازدید :   87
 ارسال کننده :   دبیرخانه ستاد هفته پژوهش و فناوری